Sunday, May 2, 2010

Sharing: Walimah di Teluk Intan~

"Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu istri-istri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berpikir."
[30:21]

"Dan kawinkanlah orang-orang yang sendirian di antara kamu, dan orang-orang yang layak (berkawin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin Allah akan memampukan mereka dengan kurnia-Nya. Dan Allah Maha luas (pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui."
[24:32]

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Illahi, kerana dengan rahmat-Nya, maka saya, Sis Rufy, Sis Farhin, Sis May dan Sis Shahirah akhirnya diberi kelapangan untuk menghadiri majlis walimah Akh Fadhli Safuan atau Che Wan dan pasangannya, Kak Salma. Semoga rumah tangga yang dibina sentiasa berada di bawah limpah kurnia dan rahmat Illahi buat selama-lamanya. Amin~


Barakallah lakuma wa baraka 'alaikuma wa jama'a baina kuma fi khair
Dari kiri: Che Wan, Kak Salma, Sis Rufy, saya, Sis May, Sis Shahirah.

Usai mengahadiri walimah, kami berlima mempunyai agenda lain yang agak unik, menyusuri indahnya alam semula jadi kurniaan Illahi. Mungkin waktu menikmati keindahan itu agak kurang tepat, kerana di bawah teriknya panas matahari, namun apakan daya, kemanisan tetap kami rasai.


Semoga ukhuwah ini kekal buat selama-lamanya, dan semoga kita kekal bersahabat, bukan sahaja di dunia, tetapi juga hingga ke syurga. Amin ya rabbal alamin~

~berdoa dan terus mengharapkan redha Illahi...~

No comments: