Sunday, May 16, 2010

Buatmu Guruku~

Bukan mudah untuk melangkah, tatkala hati perlu bersedia untuk tabah...
Bukan senang menongkah, tatkala arus deras mengalir...
Sesekali mungkin sukar, bila harus menerima realiti perlu berdepan payah...
Namun kerana niat dan nawaitu demi-Nya yang satu, kau terima segalanya dengan pasrah...

Kau ajarkan daku, bahawa realiti dunia itu bukan seindah yang ku jangka...
Kau berikan daku ilmu, agar aku punyai sesuatu untuk menilai antara kaca dan permata...
Kau bekalkan daku dengan doa, agar aku bisa jadi setabah para khalifah dan para syuhada...
Kau iringi setiap langkahku, dengan bisikan azimat kata-kata hikmah yang penuh makna...

Bukan mudah untuk melangkah...
Dan kini aku masih melangkah...
Sesekali kita akan rebah...
Dan hakikatnya itulah sumber kebangkitan yang paling mujarab...
Adakalanya kita perlu mengalah...
Dan realitinya itulah cara yang penuh hikmah...
Semoga anakku akan terus berjuang mencipta sejarah...
Dan aku yakin segalanya akan lancar dengan restu kalian...

Kau guruku,
Aku anak didikmu,
Semoga hati kita kan tetap bersatu,
Biar kau dan aku,
Hanya bertemu dalam doa restu...

16 Mei 2010
8.53 am
Theme song: Deruan angin UTP


Dedikasi khas sempena Hari Guru 2010 buat para guru di SK Istana, SK Matang Jaya, SMKA Tun Ahmad Zaidi, MRSM Kuching, para pensyarah di UTP, serta para murabbi/murabbiah. Selamat Hari Guru~


Source: Google Image

~berdoa dan terus mengharapkan redha Illahi...~

2 comments:

Amin Baek said...

awal2 cm lagu AF je

~bukan mudah,menyusur langkah,
ke angkasa,wuyeh...~

hahaha

Nur Izzati said...

owh, kebetulan yang tak disengajakan..~