Sunday, May 9, 2010

Puisi: Kerana Dirimu~

Adakalanya kita perlu diam, sepi tanpa bicara...
Kadang kala kita perlu senyum, biar hati terluka kerana mahu memberi bahagia...
Sesekali kita perlu berbicara manis, biar hati penuh dengan duka dan lara...
Seringkali kita seharusnya berlapang dada, kerana di sekeliling kita itu manusia, yang bisa juga lupa dan leka...
Selalunya kita harus belajar memberi maaf dari sudut hati yang paling dalam, kerana fitrah insan itu kadangkala melakukan sesuatu tanpa sedar...
Jangan pernah walau sesaat cuma, hati kita diulit oleh dengki dan kata-kata nista...

Kini aku semakin dewasa...
Aku mula merasa, aku mula belajar menerima...
Adakalanya hidup ini tak semudah, tak seindah yang dijangka...
Namun, doamu dan kata-kata hikmah bicaramu menjadi peneman setia...

Tatkala aku hampir rebah, kau hulur tanganmu tanpa sebarang keluh-kesah...
Seringkali juga aku hampir tersilap langkah, kau bisikkan daku kata-kata hikmah...
Adakalanya aku berduka, kau sapu segala air mata...
Tatkala aku lemah, kau sejukkan hatiku dengan janji-janji Allah...
Ketika aku hampir mengalah, kau imbas kembali sejarah kentalnya perjuangan Rasulullah...
Semuanya kau lakukan tanpa minta segala balasan...
Semuanya kau lakukan dek kerana cinta...
Cinta tanpa syarat...
Kerana aku amanahmu...
Dan engkau tanggungjawabku...

Semoga kasih antara kita...
Semoga sayang yang tercurah sentiasa...
Akan terus abadi selamanya...
Dan kita berpimpinan tangan ke syurga...

7.11 pm
09 May 2010
Theme song: Cinta Pertama (Far East)

p/s: Selamat Hari Ibu buat mama tersayang, Puan Sabariah Binti Salam...



~berdoa dan terus mengharapkan redha Illahi...~

No comments: